Wysyłanie newsletterów podczas kwarantanny
Nadszedł czas, aby firmy internetowe przypomniały swoim klientom o możliwości robienia zakupów u nich. Program do newsletterów ma służyć temu, by w prosty sposób skontaktować się z potencjalnym klientem i dotrzeć w krótkim czasie do jak największej ilości odbiorców.
Program do mailingu i strategia marketingowej z wysyłaniem newsletterów, jest wyjątkowa, ponieważ dzięki temu można dotrzeć do byłych klientów, osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą. Większa część odbiorców – to klienci, którzy już wiedzą o sklepie internetowym i są zainteresowana lub byli zainteresowani Twoimi towarami.
Jak program do newsletterów może pomóc w czasach koronawirusa?
Wysyłanie newsletterów to jeden z najlepszych sposobów komunikacji z klientami. Jeśli dana osoba przynajmniej raz kupiła produkt na Twojej stronie i jest z niego zadowolona, prawdopodobnie kupi również więcej produktów. To prawda, że w normalnych warunkach może chcieć robić zakupy w sklepie stacjonarnym, ale w kwarantannie, kiedy większość czasu spędza w domu, taka osoba będzie skłonna kupić ten sam przedmiot online. Tym bardziej, że wyprawa do sklepu ze względu na COVID-19 nie jest zbyt bezpieczna. Dlatego dla osób prowadzących sprzedaż online wysyłanie newsletterów powinno być teraz szczególnie istotne.
Jeśli po wysłaniu newsletterów nie uzyskujesz regularnej sprzedaży, powinieneś obniżyć swoje oczekiwania, ale nadal komunikować się z klientami. Naturalne, że sektor turystyczny nie będzie otrzymywał rezerwacji podróży podczas kwarantanny, ale nadal może o sobie przypominać, informując w newsletterach o tym, jak miło jest spędzać czas w domu lub oferując podróże w swoim kraju. Prawdopodobnie po kryzysie klienci znów będą chcieli rezerwować wycieczki, dlatego warto spojrzeć na to z szerszej perspektywy.
Treść newsletterów
Wysyłając newslettery, należy unikać błędu polegającego na zbyt częstym wysyłaniu e-maili, które zamiast dawać pozytywne emocje prowadzą do odrzucenia, skutkującego usunięcie zgody na otrzymanie newsletterów.
Jeśli po wysłaniu newsletterów nie uzyskujesz regularnej sprzedaży, powinieneś obniżyć swoje oczekiwania, ale nadal komunikować się z klientami. Naturalne, że np. sektor turystyczny nie będzie otrzymywał rezerwacji podróży podczas kwarantanny, ale nadal może o sobie przypominać, informując w newsletterach o tym, jak miło jest spędzać czas w domu lub oferując podróże w swoim kraju.