Remarketing: jak może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż?

W chwili obecnej otrzymujemy ponad 130 reklam poprzez wszelkiego rodzaju kanały: telewizje, strony internetowe, Facebook, Instagram i wiele innych. Efektem takiego nasycenia jest znaczny spadek oddziaływania reklam, a co za tym idzie mniejsza skuteczność. Aby temu zaradzić powstał remarketing, potężne narzędzie, które pozwoliło nam na wysyłanie reklam w bardziej spersonalizowany sposób, zgodny z zainteresowaniami naszych klientów.

Czym jest remarketing?

Remarketing to kluczowa metoda reklamy internetowej, która jest obecnie jednym z najbardziej aktywnych sposobów wykorzystywanych przez wszelkiego rodzaju firmy w celu znalezienia nowych potencjalnych konsumentów, zwiększenia zaangażowania i świadomości zasięgu.  Może również pomóc w znacznym rozwoju firmy. Remarketing pozwoli Ci dotrzeć do tych potencjalnych klientów, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub aplikację, ale nie dokonali zakupów.

Korzyści: znaczący wpływ na Twój ROI. Zasadniczo, głównym celem remarketingu jest dotarcie do tych użytkowników, którzy byli wcześniej zainteresowani Twoimi produktami i w konsekwencji podążanie za nimi poprzez spersonalizowane kampanie z potencjalnymi produktami, które mogą być dla nich interesujące i zwiększające Twoją sprzedaż.  Masz wpływ w sposób bezpośredni na osoby, które wcześniej wykazali zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą.

Analizuj zachowania klientów

Połowa sukcesu w kampanii remarketingowej to zrozumienie, dlaczego klienci przestali kupować od Ciebie. Pamiętaj, że powody mogą się różnić, ale oto niektóre z najczęstszych:

  • Znaleźli lepszą alternatywę. Ciągłe bycie na bieżąco ze strategiami dodawania wartości przez konkurentów pozwoli Ci zachować świadomość trendów w Twojej branży, dzięki czemu będziesz mógł odpowiednio zaplanować swoją strategię.
  • Twoja konkurencja oferuje niższą cenę. W tym przypadku musisz albo wyrównać/obniżyć swoje ceny, albo dodać wartość do swojego produktu.
  • Nie mają już potrzeby korzystania z Twojego produktu lub usługi. To właśnie wtedy możesz wykorzystać swój e-mail do promocji komplementarnych produktów/usług, które oferujesz.
  • Zostali wyłączeni przez zbyt agresywne praktyki marketingowe. Dotrzyj do nich, ale nie przeszkadzaj swoim dawnym klientom. Stwórz zautomatyzowany harmonogram wysyłania maili, który odpowiednio remarketinguje dawnych klientów, a jeśli kampania nie zadziała na jednego klienta- to zadziała na innego.

Remarketing – to potężne narzędzie, które znacznie zwiększy sprzedaż i sprawi, że przypomnisz klientowi o swoim produkcie lub usłudze.

Leave a reply